Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 16.08.2017, 17:20

Меню сайту
Форма входу
Логін:
Пароль:
Категорії розділу
ОГЛЯД ГОЛОВНИХ ПОДІЙ [53]
Обозреваются события, которые наиболее запомнились за истекшую неделю
Пошук


Каталог статей

Головна » Статті » ШОДЕННИК » ОГЛЯД ГОЛОВНИХ ПОДІЙ

Новітнім технологіям – зелене світло!

Провідною рисою сучасної педагогіки  є її простота, доступність і конкретика знань, важливих для кожної людини, бо необхідність навчати, виховувати,  стає основою  життєдіяльності кожної пересічної особистості. 


   Студент вчиться та долає важливий шлях до майстерності. Спокійно і впевнено він може почувати себе тоді, коли буде впевнений у своїх знаннях. Саме таку впевненість може дати конкретний викладач та весь викладацький склад навчального закладу.


 На жаль, останнім часом кількість навчальних аудиторних годин зменшується, а тих, що виділяють на самостійне вивчення, - більшає. В таких умовах викладач повинен докладати певних зусиль для того, щоб за час аудиторного заняття дати максимально нової інформації та перевірити теми, що виносилися на самостійне вивчення.


   Шлях до знань стає легким і приємним, якщо викладач не забуде в даній ситуації, якими принципами слід керуватися і якими методами впливати на студентів. Все, що можна показати, - покажіть; те, що можна почути, - дайте послухати; а якщо до чогось можна доторкнутись – то дозвольте їм це. Великий світ речей і предметів, широкий спектр духовності повинен стати помічником у процесі навчання наших студентів! – саме такими принципами керуються викладачі у нашому технікумі.


   Кожен викладач прагне максимально залучити на занятті студента до роботи, оскільки на самостійне вивчення відводиться  третина навчальних годин  дисципліни. Тому слід максимально використовувати та завантажувати кожну хвилину на занятті, - саме новітні технології та методи допомагають у цьому.

   Формуються нові інформаційні технології, які вводять у практику освіти різноманітні методи збору, збереження, обробки, передачі та подання інформації. Інструментальною базою для їх реалізації виступають мультимедійні засоби та комп’ютери.

   Викладачі нашого навчального закладу використовують не одну-дві нових технологій навчання та виховання, а обов’язково декілька. Наприклад, теехнологію педагогіки співробітництва – ідею поважливого ставлення до студентів, опорних сигналів, алгоритмів, схем, таблиць; великих блоків навчального матеріалу; особистісного підходу та  індивідуального та ін.

   Значної уваги чи найбільш прийнятною технологією для лекційно-семінарських занять є технологія активного навчання – ігрові методи, метод «мозкової атаки», групові дискусії, метод ситуацій,  які використовують у  своїй  роботі  викладачі нашого навчального закладу – викладач дисципліни  «Англійська мова за професійним спрямуванням» - Лейченко В.Ф., «Менеджмент сільського господарства» -   Сівірін О.М.,  «Бухгалтерський облік» - Огулькова Л.М.  

   Лейченко В.Ф. широко використовує у своїй роботі такі новітні технології – співробітництва, активного та диференційованого навчання. Вікторія Федорівна, залучаючи студентів до роботи у групах, бачить не тільки студента, а особистість зі своїм неповторним  темпераментом, характером, здібностями, інтересами, статусом у групі. Якщо група згуртована, то викладач визначає лідера й надає йому певні повноваження щодо управління навчальною діяльністю групи, але попереджає про можливі помилки. Вікторія Федорівна ввважає, що формуючи такі групи, викладачу слід пам’ятати про те, що студенти не повинні здогадуватися про причини їх поділу на групи. Диференційоване навчання передбачає, що всі студенти одержують однакові завдання, але слабшим надається індивідуальна допомога під час їх виконання або окремі посильні для них навчальні завдання. Отже, групове навчання сприяє використанню пошукових завдань, створює передумови для використання комплексних розумових дій.

   Головною рушійною силою інноваційної діяльності є викладач. Педагог-новатор є носієм конкретних нововведень, їх творцем, модифікатором. Так на своїх заняттях з дисциплін «Економіка в сільському господарстві» та «Менеджмент  сільського господарства» Сівірін Ольга Миколаївна використовує  технологію активного навчання, а саме ігрові методи – ділову  гру. Залежно від мети ділової гри, викладач використовує навчальні, дослідницькі та управлінські. Такі ігри на заняттях допомагають закріпити теоретичні знання, розвивають творчість, формують функціональні вміння та навички ділового спілкування. У рольовій же грі студенти знайомляться з ролями керівників господарств, бригад та ін. Гравці, спілкуючись один з одним, емоційно реагують, виявляють пізнавальні інтереси до проблеми, а також до самих себе. Іноді на заняттях Сівірін О.М. ставить завдання перед учасниками гри і пропонує розподілити ролі; після невеликої підготовки проводиться ігровий етап, за яким відбувається аналіз заняття.


Метод «мозкової атаки», вважає Огулькова Людмила Миколаївна, є активним пошуком оптимальної відповіді на навчальне запитання на основі використаних знань попередньої теми. Викладач перед заняттям вивчає склад групи, враховує рівень засвоєння знань, готує сценарій і навчальні запитання. У ході «мозкової атаки» кожен студент може дати будь-яку відповідь, навіть неправильну. Ніхто не має права критикувати будь-кого.

  «Економічний футбол» - метод, який вона теж використовує, є також оптимальним. Викладач зачитує господарську операцію. Суддя дає 3-5 секунд на роздуми і подає звуковий сигнал (свисток) і учасники кожної команди, які на їх думку тримають в руках картку з неправильною відповіддю якомога швидше прагнуть сісти в крісло з відповідною табличкою. Даний метод є дієвим, бо сама команда обирає переможця – хто найбільше «забив голів», чи дав правильних відповідей.

  На заняттях Людмили Миколаївни підтримується творча, доброзичлива атмосфера, яка сприяє розвитку мислення студентів. Ефективність досягається за рахунок висування паралельних відповідей та емоційного піднесення в ході пошуку істини.

   Головним у навчально-виховній діяльності викладацького складу технікуму є створення  у кожній групі, на кожному занятті умов для багатостороннього випробуваннями студентів своїх сил у різноманітних видах діяльності, самостійності та творчості.

   Кожний викладач повинен виявляти готовність вивчати нові технології й вдосконалювати педагогічну діяльність, шукати нові прийоми, методи викладання навчальної інформації, удосконалювати свій стиль роботи. Робота викладача – це завжди натхнення й творчість!


Підготувала       Посохова В.О.

Категорія: ОГЛЯД ГОЛОВНИХ ПОДІЙ | Додав: vthntusg (19.03.2010)
Переглядів: 825 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Чого НЕ вистачає нашому сайту?
Всего ответов: 457
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017
Сайт управляється системою uCoz